Multicolored Heart of EU – Reissun luvut

spisske podhradien luostari

Öinen luostarikaupunki Spisske Podhradiessa

yllärireissulla yllätetty

Yllärireissulla yllätetty, hymy oli herkässä sateellakin :)

Posted in '13 EU's Multicolored Heart | Tagged , | Leave a comment

Apfelstrudelia Wienissä

Aamu alkoi pohtimalla mitä tehtäisiin meidän rinkoille. Lento lähtisi aikaisin huomisaamuna eikä ollut intoa ostaa hostelliyötä. Pienen metroseikkailun jälkeen käytiin lopulta viemässä rinkat CAT-junan (lentokenttäjuna) lähtöselvitykseen josta ne toivottavasti päätyisivät aina Helsinkiin asti.

kivet kiinnostivat hevosta

Kivet kiinnostivat hevosta

Tämän jälkeen Emilia tarjosi kahvit ja apfelstrudelit Pulitzerissa. Sieltä matka jatkui Mozart Houseen, Juutalaismuseoon, Burger Kingiin, joulutorille glögille sekä pubiin kaljalle. Siinähän se päivä sitten vauhdilla kuluikin. Kun kello alkoi olemaan paljon niin hypättiin illan toiseksi viimeiseen CAT-junaan lentokentälle. Lentokentällä ruokailtiin kaupasta aiemmin ostetut eväät ja löydettiin mukavat pehmeät nukkumiseen sopivat sohvat turvatarkastuksen toiselta puolen.

wien jouluvalot

Wienin vanhaakaupunkia jouluvaloissa

Wienin lentokenttä on yllättävänkin mukava paikka viettää yötä. Neljän-viiden tunnin yöunien jälkeen mukavilla nahkapenkeillä hypättiin Emilian kanssa lentokoneeseen. Matkalla takaisin Helsinkiin (ja Ilmajoelle) meillä oli välilasku Munchenissa. Helsinkiin saavuttiin puolenpäivän jälkeen josta matka jatkui pienen huoltotauon jälkeen vielä Ilmajoelle jonne saavuttiin hieman ennen ilta kymmentä.

• Budjetti
    • (=55.10 €)
Posted in '13 EU's Multicolored Heart | Tagged | Leave a comment

Viiniä Wienissä

Aamu starttasi pienellä krapulalla 07:30. Andrei lähti viemään meitä kaupungille. Mies ei ollut aamulla ajokunnossa niin ei ollut lähtenyt töihinsä. Käytiin Trencin Castelssa minitourilla ja sen jälkeen syömässä sekä kellotornissa katselemassa maisemia.

minä ja andrei trencinissa

Minä ja Andrei Trencinissa

Bratislavassa vaihdettiin vikkelästi junaa ja Wieniin saavuttiin vähän ennen kello viittä. Juna-asemalta napattiin jalat alle ja lähdettiin kävellen metsästämään hotellia jonka oli meille bookannut lennoista saamilla bonuspisteillä. Pieni arpominen.. sillä en ollut aivan varma missä hotelli sijaitsisi. Matkalla hotellille vastaan tuli myös kenkäkauppa josta Emilialle löydettiin kengät.

emilia wien

Emilia Wienin illassa

Nopea siistiytyminen hotellilla ja ruokakaupan kautta syömään. Emilia tarjosi päivällisen hienossa vanhassa ravintolassa. Illalla koitettiin löytää baari… noh.. ei siitä sen enempää. Tulipahan juotua viiniä Wienissä. :)

Kulut:

• (= 49,12 €)
Posted in '13 EU's Multicolored Heart | Tagged , | Leave a comment

Kävellen halki pilvisen taivaan

Aamulla kun heräiltiin niin Tomas valmisti meille mukavan aamiaisen. Tämän jälkeen käveltiin Tomasin opastuksella ylös Spiss Castlelle. Vaikka kylässä olikin pilvistä ja sumuista niin linna sijaitsi sen verran korkealla että päästiin pilvien yläouolelle aurinkoon. Upea vanha – ja iso – linna! Kierreltiin ympäri linnoitusta englannin kielisen audio guiden voimin. Kannattaa tsekata mikäli täälläpäin liikkuu.

tomas ja emilia spiss castle

Tomas ja Emilia Spiss Castlella

spiss castle ylsi yli pilvien

Näkymiä yli pilvien Spiss Castlelta

Iltapäivällä Tomas lähti samalla junalla kuin me, me tosin kohti Trenciniä ja Tomas Bratislavaan. Ennen lähtöä saatiin hankittua Tomaksen avulla netin kautta paikkaliput junaan. Tomaksen isä ajoi meidät Spisska Nova Vesiin mistä hypättiin junaan.

emilia, andrei ja milushka

Emilia, Andrei ja Milushka

Miluska ja Andrei olivat meitä vastassa Trencinin juna-asemalla. Jälleen oltiin siis Couchsurfingin kautta sovittu yöpaikka. :) Pari kokkasi meille wienerschnitzelit päivälliseksi ja sen jälkeen lähdettiin kaljalle lähipubiin mihin saapui myös heidän kaverinsa. Monen kaljan jälkeen n. kello 00:00 päästiin nukkumaan.